Wednesday, January 1, 2014

Cuti-cuti hujung tahun ~ 2013 ~

Assalamualaikum...

Akhir tahun 2013 kami bercuti di Kuala Terengganu, menginap di Primula Beach Hotel. Seronok :)

Ada budak yang jakun di situ

Sayalah budak nya!

Siap sedia utk berenang

Suka sangat nih

Berani ke?

Berani kat gigi air je

Ikan, sotong, udang celup tepung

Melawat kedai batik Terengganu

Cari fridge magnet Gganu

Sebelum bergelumang dengan pasir



Peace..!

Lihat di situ...!

Di sinu pula...!


Cerita kelakar ke?

Ok lah. Kelakar lah..

Sampai tersembur air liur..



Mari kita buat sand castle


Bersungguh


Pelik tak bentuk castle ni

Letak hiasan


Cari apa tu dik


Kolam renang untuk second round

Masuk air pulak

Sejuk ketar dah ni





Lepas check-out, sempat main layang-layang lagi




Penat berdiri.. Takpe kita ada tikar


Sekian, wassalam.

Play Doh time!

Assalamualaikum...

Sekarang musim main plastisin! Syoknya main buat biskut, kuih. Ibu pandai buat karipap.


Musim Play Doh ni musim yang dekat-dekat dengan musim jigsaw puzzle

Di kebun bunga Cameron Highlands Bukit Abal

Assalamualaikum...

Kali ni kita bergambar kat kebun bunga di kampung. Cantik kebun bunga ma dan cik su nih. banyak gileerr bunga! Apa lagi, snap! snap! snap!

Balik kampung 25-29 Disember 2013











Tuesday, November 12, 2013

Konvokesyen ibu


Assalamualaikum,

Lama tak bersua. Tiba2 aku dah konvo...haha..Sebelum ni blog buat hal. Bila nak upload gambar asyik failed je. Tu yg malas nak update. Tapi hari ni try upload, eh boleh pulak. Maka marilah kita mengabadikan kenangan di sini. Dulu aku ingat nak buat entry khas pasal sambung belajar. Tapi sekarang tengah takde mood nak bercerita. Cuma apa yang aku boleh cakap, ianya tak mudah. Hanya orang yang melaluinya sahaja yang faham. Aku jenis tak suka cerita masalah pada keluarga. Emak dan abah nampak aku relax je kot.. Cuma En Suami lah yang paling faham. Mungkin sebab kami dalam dunia yang sama.

Baik, mari lihat gambar2 yg diambil pada tarikh itu, 9 November 2013. Alhamdulillah. Allahuakbar.








Hooding ceremony (ayah pandai2 tambah.hihi)




Supervisor ibu, Associate Prof Dr Wong



Sehingga berjumpa lagi. Bye! :)

Tuesday, July 23, 2013

Sepupu kita

Assalamualaikum...


 

Sepupu saya namanya Arissa. Comel kan sepupu saya, macam orang putih. Gambar ni ambil masa kat rumah mama long :)

Monday, June 10, 2013

Gunting-gunting dan entry pendek

Assalamualaikum...

Hobi baru ialah suka menggunting kertas. Rumah selalu bersepah. Tapi takpe, bagus untuk motor skills, bak kata orang ni (link).


Sekarang ayah punya entry style ni pendek-pendek dan kerap. Maklumlah ada smart phone..hihi. Tq ayoh ih.

Wassalam.



Tuesday, June 4, 2013

Origami

Assalamualaikum...

Sekarang ni ayah hari-hari kena buat origami lady bird. Lepas siap satu, sambung buat lagi satu, pastu satu lagi..lagi. sampai ayah cekap tahap gaban buat origami tu. Dah banyak lady bird atas lantai, ayah kena create cerita pasal lady bird yg banyak-banyak tu. Kena paksa. Maka berceritalah ayah. Belasah apa saja, asalkan ada pengajaran.



Sekarang dah 2 tahun setengah. Dalam proses bercerai susu. Nampak gaya InsyaAllah akan berjaya tak lama lagi.

Wassalam